״לא פראייר״ – הסיפור המטורף של דוד פופוביץ׳
קיבלתי אולטימטום של 3 ימים לסגור את הסטארטאפ שלי.
לשכת עורכי הדין בישראל החליטה שבינה מלאכותית היא איום קיומי, ויצאה למלחמה נגד האפליקציה שלי, LoFrayer (לא פראייר).
למי שלא מכיר, פיתחתי מערכת AI שעושה דבר אחד: עוזרת לאזרח הקטן לנסח ערעור על דוחות חניה, תנועה וקורקינטים לא מוצדקים.
הנגשת צדק צרכני אמיתי, בכלים של שנת 2026.
אבל השבוע קיבלתי מכתב רשמי מהוועדה להגנת המקצוע של הלשכה.
הטענה שלהם? איתור כשלים טכניים בדוח או מחולל מכתב ביטול לעירייה הם "פעולה משפטית" שמותרת אך ורק לעורכי דין מוסמכים.
הדרישה שלהם: להוריד את האתר מיד, או שנפגש בבית המשפט.
בואו נדבר רגע על האבסורד: אף אזרח שפוי לא ישכור עורך דין באלפי שקלים כדי להילחם בדוח חניה של 250 ש"ח.
מה שהלשכה אומרת לאזרח הקטן זה פשוט: "תמשיך להיות פראייר. תשלם לעירייה ותשתוק, כי אנחנו לא מרשים לטכנולוגיה לעזור לך".
האם הלשכה מתכננת להגיש מחר בבוקר צו מניעה גם נגד גוגל או אנתרופיק?
הרי כל אחד יכול להיכנס עכשיו לג'מיני או לקלוד, לבקש מהם לנסח מכתב ערעור לעירייה ולקבל תוצאה מדהימה.
האם ה-AI של ענקיות הטכנולוגיה מסיג את גבול המקצוע? או שפשוט קל יותר להיטפל למיזם ישראלי שמנסה להוריד את יוקר המחיה? וליזם שמנסה להרוויח את לחמו באתגר הקשה של להתפרנס במדינה שבמלחמה כבר 3 שנים.
אנחנו נמצאים בצומת דרכים קריטי של עולם ה-LegalTech בישראל.
האם נאפשר לחדשנות ולבינה המלאכותית להנגיש שירותים לציבור הרחב, או שנמשיך לאפשר למונופולים ישנים וגילדות סגורות להכתיב לכולנו על חשבון הכיס שלנו?
אני לא מתכוון להתקפל. הקידמה תנצח, והאזרחים יפסיקו להיות פראיירים.
הקהילה הטכנולוגית והעסקית כאן בלינקדאין, אני רוצה לשמוע אתכם:
האם לשכת עורכי הדין מגינה כאן על הציבור, או שהיא פשוט מגינה על האינטרסים של עצמה וחונקת את הקידמה?
מפתחים, יזמים, ואפילו עורכי דין, מה דעתכם?
קחו בחשבון שאם סוגרים את המיזם שלי, לא יהיה בארץ שום סיכוי לליגל-טק.
אני מבקש כרגע עזרה של הקהילה הטכנולוגית בישראל, היום זה אני מחר זה המיזם שלכם, אם מכירים עו״ד שיוכל לייצג אותי בזה פרו בונו לטובת הקהילה כדי לייצר תקדים ליגל טק בישראל, זה יפתח את הדלת למאות מיזמים חדשים בתחום.
תגיבו ותפיצו את זה הלאה רק רעש ציבורי יוכל לעזור לי להילחם במלחמת דוד מול גוליית.
ממליץ לעקוב אני מתכוון לעדכן כל יום בפוסט יומי בנושא, בקרוב כתבות בתקשורת.
ונקודה למחשבה לעורכי דין חברי לשכה שקוראים את זה, עד כמה פראיירים אתם יכולים להיות? דמי החבר שלכם מתבזבזים על שטויות, הפחדות ואיומים, אינטרסים אישיים של האנשים שאמורים לייצג אתכם, תראו על מה הם מבזבזים את הזמן והכסף שלכם.
תפסיקו להיות פראיירים ולשלם דמי חברות על כלום ושום דבר.



